Encas et Éducation : Ensemble pour la Santé
Snacks at Tunis Montessori School: A Child’s Journey in Sharing and Nutrition
At Tunis Montessori School, we see education as a holistic experience that goes beyond academics. One key element is learning how to eat healthily and share with others. We offer three designated times for eating: Morning Snacks at 10:00 am, Lunch at 12:00 pm, and Afternoon Snacks at 3:00 pm. Here’s what you need to know:
Once a month, each child is given the responsibility of providing snacks for their classmates. This is a proud moment for them, allowing them to share and connect with their friends.
What to Bring – only fruits and vegetables
- Fruits: At least 3 different types of seasonal fruits. Examples:
- Spring: Strawberries, cherries, apricots (feel free to be creative, but focus on seasonal fruits to avoid pesticides)
- Summer: Watermelons, peaches, grapes
- Autumn: Apples, pears, oranges
- Winter: Citrus fruits, dates, pomegranates
- Vegetables: Two types of seasonal vegetables.
Quantity Guidelines for Serving 30 Children with a Variety of Fruits and Vegetables
When you’re preparing snacks, it’s important to consider the combined needs of all 30 children in the group. Here’s a guideline to help you determine the right quantity for the variety you bring:
Fruits:
- Aim to bring enough of each fruit type to provide a palm-sized serving per child.
- For instance, if you’re bringing strawberries, peaches, and apples:
- For strawberries, consider how many would fit into the palm of a child’s hand, then provide that amount multiplied by 30.
- Do the same for peaches and apples.
- For instance, if you’re bringing strawberries, peaches, and apples:
Vegetables:
- As you’re bringing two types of seasonal vegetables, split the portioning so each vegetable type amounts to half of a palm-sized serving per child.
- If you’re bringing carrots and cucumbers, for instance:
- Estimate how many carrot sticks or slices would fit into half of a child’s palm, then multiply that by 30.
- Similarly, determine the amount of cucumber slices that would fit into the other half of a child’s palm and provide that amount multiplied by 30.
- If you’re bringing carrots and cucumbers, for instance:
The goal is to ensure a diverse and satisfying portion for each child while maintaining variety.
Snacks can be delivered the day before or no later than 9:15 am on the same day, as we need sufficient time to prepare them. The team will take care of cleaning and cutting the fruits and vegetables, so please, bring them on time.
Communication and Planning
We will send a snack schedule in advance via email. If for some reason you cannot fulfill your responsibility on a particular day, kindly inform us in advance so a substitute can be found.
We’re immensely proud of our parent community for their commitment to making our children’s lives healthier and richer. Let’s continue to learn and grow together, fine-tuning the art of snacking for our little ones!
Les Encas à Tunis Montessori School : Un Voyage de Partage et de Nutrition pour l’Enfant
À Tunis Montessori School, nous considérons l’éducation comme une expérience holistique qui va au-delà des matières académiques. Un élément clé est l’apprentissage d’une alimentation saine et du partage. Nous proposons trois moments dédiés à l’alimentation : un encas le matin à 10h00, le déjeuner à midi, et un autre encas l’après-midi à 15h00. Voici ce que vous devez savoir :
Une fois par mois, chaque enfant a la responsabilité de fournir les encas pour ses camarades de classe. C’est un moment de fierté pour eux, qui leur permet de partager et de se connecter avec leurs amis.
Quoi Apporter – uniquement des fruits et légumes
- Fruits : Au moins 3 différents types de fruits de saison. Exemples :
- Printemps : Fraises, cerises, abricots (soyez créatifs, mais privilégiez les fruits de saison pour éviter les pesticides)
- Été : Pastèques, pêches, raisins
- Automne : Pommes, poires, oranges
- Hiver : Agrumes, dattes, grenades
Directives de Quantité pour Servir 30 Enfants avec une Variété de Fruits et Légumes
Lorsque vous préparez des collations, il est important de considérer les besoins combinés de tous les 30 enfants du groupe. Voici un guide pour vous aider à déterminer la bonne quantité pour la variété que vous apportez :
Fruits:
- Visez à apporter suffisamment de chaque type de fruit pour offrir une portion de la taille de la paume d’une main par enfant.
- Par exemple, si vous apportez des fraises, des pêches et des pommes :
- Pour les fraises, estimez combien tiendraient dans la paume de la main d’un enfant, puis fournissez cette quantité multipliée par 30.
- Faites de même pour les pêches et les pommes.
- Par exemple, si vous apportez des fraises, des pêches et des pommes :
Vegetables:
- Comme vous apportez deux types de légumes de saison, divisez la portion pour que chaque type de légume représente la moitié d’une portion de la taille de la paume d’une main par enfant.
- Si vous apportez des carottes et des concombres, par exemple :
- Estimez combien de bâtonnets ou de tranches de carotte tiendraient dans la moitié de la paume d’un enfant, puis multipliez ce nombre par 30..
- De même, déterminez la quantité de tranches de concombre qui tiendrait dans l’autre moitié de la paume d’un enfant et fournissez cette quantité multipliée par 30.
- Si vous apportez des carottes et des concombres, par exemple :
L’objectif est de garantir une portion diverse et satisfaisante pour chaque enfant tout en conservant la variété.
L’objectif est de garantir une portion diverse et satisfaisante pour chaque enfant tout en conservant la variété.
Les encas peuvent être livrés la veille ou au plus tard à 9h15 le jour même, car nous avons besoin de temps suffisant pour les préparer. L’équipe se chargera de nettoyer et de découper les fruits et les légumes, alors s’il vous plaît, apportez-les à temps.
Communication et Planification
Nous enverrons un planning des encas à l’avance par e-mail. Si pour une raison quelconque vous ne pouvez pas assumer votre responsabilité un jour particulier, veuillez nous en informer à l’avance afin qu’un remplaçant puisse être trouvé.